torsdag 12 februari 2009

Vem fan är Hildebrandt att moralisera?

För tillfället driver aftonh*ran en kampanj  mot  rökning. Det är synd om svenska flickor som röker så mycket. Vilka offer. Och allt är prinsessan Madeleines fel. 

Hildebrandt menar att giftet i cigaretterna kontrollerar din hjärna tillslut, och avtändningen är värre än en heroinists. Och eftersom att prinsessan Madeleine feströker (?) så fördärvar hon hela svenska folkets ungdomar. Att ungdomarna får reda på att PRINSESSAN RÖKER först genom att aftonbladet publicerar en bild på det och förstorar upp det till absurdum, DET är det minsann inget fel på. 

Sedan vill hon ha sympatipoäng genom att påpeka att hon har förstadiet till KOL pga av att hon har rökt så mycket, och sedan gnäller hon över att andra röker. Fyfan vilket hyckleri, kanske dags att sopa framför sin egen dörr först. Hur många ungdomar har isåfall inte Hildebrandt fördärvat i sina dagar? 

Blir man beroende av cigaretter, ja då får man fan skylla sig själv. Det krävs inte en, två eller tre cigaretter utan MÄNGDER. 

Själv har jag rökt jävligt länge nu, och jag är fortfarande inte beroende. Det gör mig lite irriterad eftersom jag bedriver ett mänskligt experiemt, hur svårt det är att sluta med droger. 
(Ja, tobak är en drog). 

Än så länge är min tes om att alla inte kan bli beroende av alla saker, bevisad. Alla har sin egen svaghet, vad den är däremot, är individuellt. För en del är det droger, andra socker. Osv. 





1 kommentar:

Anonym sa...

själv tycker jag Hildebrandt borde börja röka igen. :) Gillar din stil, länkar till min blogg.