tisdag 17 februari 2009

Vad är motivation?Och hur får man tillbaka den?

Någon som vet hur man får tillbaka sin motivation? Just nu sitter jag mest och häckar framför datorn istället för att vara i stallet. Inte speciellt logiskt, men sant. 

Allt är bara drygt och tråkigt, det enda man gör hela dagarna är att pulsa sig fram i djupa snödrivor, man tar sig knappt ut på heden för alla skotrar som alltid dyker upp när jag är inärheten, och Slurken är livrädd för skotrar. Speciellt när han har djävulskt mycket överskottsenergi och helst vill gå fortare och fortare utan bakskor så han hela tiden är inärheten att halka. Till råga på allt har han fortfarande ömt i ryggen så det går inte att rida honom, och jag har konstaterat att sadeln inte ligger optimalt heller.. vilket jag visste redan från början, men några gånger är ingen fara med den.. Så då måste jag köpa en ny sadel, vilket är lätt att göra när man knappt har några pengar. När han väl blir bra i ryggen igen så är det väl bara att ge sig ut barbacka.. jag kommer ju få en djävulsk balans. 

Men nej, det är inte speciellt lockande. Jag borde ägna mig åt frimärkssamling istället. Suck.

Inga kommentarer: