måndag 9 februari 2009

Spikbett är tillåtet inom TRAVET

Alla som känner mig vet att jag är en riktig djurplågare. När jag var liten eldade jag upp ekorrar levandes, och när jag var 16 år började jag intressera mig för trav. Jag njuter när jag får piska travhästar att springa FORTARE ÄN FORTAST... Dessutom brukar jag ha spikbett på hästarna så att de blöder mycket ur munnen. Yep, så är det! Piska och spikbett, är finfina grejer. 

Se bara på den här bilden, den BEVISAR djurplågeriet inom travet.. jajjemen där ser man ju att det är ett SPIKBETT det är därför hästen blöder i munnen! OHYEAH I LIKE IT! Såklart tränarna är glada, de har ju fått hästen att blöda! Vem skulle inte vara stolt då? 

Observera ironin. Jag tycker bara det är så kul, det är ju rätt uppenbart att den råkat bita sig i tungan... Det är ju ett vanligt travbett med check? Yep, samma travbett som är Slurkens favoritbett, ligger stabilt i munnen. Checkpinnen är formad efter munnen, inga spikar på den heller alltså. Ska man lyckas få hästen att blöda ur munnen med den utrustningen, ja, det vore intressant att veta hur man lyckas. 

Men djurrättsaktivisterna verkar ju veta hur man gör för att få hästen att blöda ur munnen med bett och sånt... Även att en piska skrämmer vettet ur hästarna. Jaha. Jag har då aldrig sett en skenande travhäst på banan. Visst är det kul med folk som vet vad de pratar om. Jag vill helst inte veta hur de tagit reda på det :s.


Inga kommentarer: