måndag 8 december 2008

Varför är kultur så krystat?

Jag tror aldrig jag läst en kulturartikel som inte är överdrivet pretentiös. Det känns som om alla tävlar om vem som är mest öppen (får misstolkas!), kan rabbla upp flest konstnärer och musiker, helst med referenser till obskyra flummare så som Warhol. 

Jag sitter och funderar på en ytterst underlig låt, som heter the hungry years, som jag aldrig kan förtränga. Var det han som gjorde den låten med någon annan? Eftersom jag inte kan stava ordentligt på morgonen lyckades jag inte få fram något när jag googlade. Men jag förstår att man censurerat. Såvitt jag minns gick den såhär: "*jämmer jämmer* the hungry yeaaars *jämmer jämmer bastuba jämmer* the hungry years", eller något. 

Det här var onekliken ett kultiverat blogginlägg, åtminstone så kultiverat som en norrbottnisk attackkommunist kan få till det. Nu bör jag nog dricka kaffe. Schlong!

(inatt drömde jag om skotrar som körde inärheten av stallet, jag var mycket otrevlig mot dem. jag är mordisk till och med i drömmarna! dessutom drömde jag om en kråka som slog mig med en pinne på smalbenet! DET GJORDE ONT! Jävla fågelhelveten)

Inga kommentarer: