onsdag 3 december 2008

Jag vill ha en dödscoctail!

Jag har lite smått börjat planera min egen död. Nog för att det förmodligen är många år kvar, men det skadar ju aldrig att vara förberedd. Min personliga åsikt är att alla har rätt till sin egen död, speciellt i de fallen där man inte längre har kvar någon livskvalité. Definitionen av livskvalitet är lika komplex som universum, och det har förmodligen lite med etik och moral att göra också. 

Hursomhelst, tänk om man skulle hamna i situationen att man förolyckas eller blir sjuk, utan chans till tillfrisknande. Jag kan inte tänka mig att ligga i en säng hela dagarna för att dö i liggsår och förtvinade muskler, därför är det mitt personliga ansvar att ha en "emergency exit", så att säga. Därför ska jag så småningom, när jag börjar åldras, spara ihop till en trevlig dödscoctail, beståendes av diverse barbiturer, och alla möjliga preparat som kan tänkas ta död på en på smärtfriaste, mysigaste vis. Jag säger som scouterna, "alltid redo!". 

Dessutom har jag redan, i förebyggande syfte, börjat kedjeröka. Med andra ord ännu ett blogginlägg som avslutas på allra oseriösaste vis. Snacka om jobbig ovana.

1 kommentar:

Unknown sa...

Vad vi i "branchen" kallar "comic relief" ;)