måndag 8 december 2008

Rasdiskrimineringen

Jag har svårt att förstå de som förfasar sig över att travhästar slaktas efter karriären. Sedan sitter de och äter nötkött till middag. Fast iofs, nötkött kanske består av nötter? Vad vet jag, är vegetarian sedan många år. Termerna kanske har ändrats. 

Vidare föredrar folk att äta kött (olika djurarter) som haft det bra i livet. Det är därför de köper kött som stått inspärrade på "lösdrift" hela livet, drivits med grisfösare (nej, jag pratar inte om travhästar), massproducerade djur utan någon annan mening att bli uppätna. 

Fy fan vilket hyckleri. Äter man grisar ska man äta hästar också! För hästarna har säkerligen haft ett bättre liv än grisarna, så varför är det värre att de slaktas då? 

Vars hamnar egentligen varmblodstravarna som skänkes bort på blocket? Ja, typ slutligen i italien eller malta... Allt för att hästen ska "få leva".

Jävla idioter... En död häst lider inte. Dessutom är den säkerligen mör och god, om man nu gillar kött. Lägg den mellan två brödskivor! Där den hör hemma...

(hahaha trodde aldrig jag skulle få möjlighet att skriva den sista meningen i ett relevant ämne)


1 kommentar:

Unknown sa...

Har jag sagt att jag älskar dig? xD
(btw.. är jag bög nu?)