onsdag 10 december 2008

Sjukt i världen del 1

Det finns mycket som är sjukt i världen, och censurerat material gör ingen glad. Därför citerar jag nu fritt ur boken

Maria-Pia Boëthius - Patriarkatets våldsamma sammanbrott

i hopp om att skona omvärlden från ännu en radikalfeminist.

//
"Men nu tror jag att jag vet. Bilen är patriarkernas tröstegåva till mannen. Mannen förlorar allt mer makt, men i bilen är han fortfarande herreman."
////
"Med bilen kan man också hota och skrämma och tuta på tjejer, som man aldrig vågat vissla efter om man själv varit ute på gatan. Man kan glida förbi på prostitutionsstråken där man inte vågar promenera, göra en rivstart bort från  obehagligheter, kanske köra om en BMW med en mazda".
////
"Som tonåringar kallade vi saklöst bilarna för kukförlängare. Ju större bil, desto större kuk, viskade vi till varann. Elakt, men kanske klarsynt".
////
"Man förstår att politikerna/patriarkerna är rädda för att begränsa bilismen. Det skulle avslöja tomheten i många mäns liv, maktlösheten och förljugenheten."


Må vara att den skrevs 1990, men jag blir mörkrädd. Eftersom jag är ganska rädd för radikalfeminister som gnäller över kvinnans offerroll, så var denna bok en pina att läsa, eftersom att citaten ovanför sammanfattarhela boken. Floskler och ett evigt tuggande om "patriarkatet", ja, just det ordet nämns förmodligen i genomsnitt2 gånger per mening. 

Jag tror att författaren är en av de feminister som våldtar män för att det ska bli jämställt. "Elakt, men kanske klarsynt."

2 kommentarer:

Unknown sa...

Buss på dom Therese! En attack-laxs med frikkin lasers attached to the head!

Laxs sa...

*YEAAAHAAA* *zoom-kill*