tisdag 11 november 2008

Stackars de nyblivna arbetslösa

Nu kan de bara leva på 10 000kr/person/månad! STACKARE! HUR SKA DE KLARA SIG?! De kommer ju svälta ihjäl.. Det är ju såå jäävla dyyrt att köpa maaat, och klääder måste man ju också ha! 

För att upplysa folket, inte för att någon bryr sig, själv lever jag på ca 900 kr när jag betalat hyra osv. Då kan jag ändå spara 200/månad. Hur kan det komma sig? Hur kommer det sig att jag och frugan är kapabla att veckohandla för 2-300 spänn? Det är ju inte direkt så att vi bara lever på bönor och ris heller. 

Nej, jag fattar inte vad alla gnäller över. Mat är inte dyrt, om man anstränger sig lite och låter bli likdels-disken och snabbmats-disken. Vi skulle säkerligen kunna dra ner vår matkostnad med några kronor till, om vi iddes. Fast man ska väl inte ta i så man spricker (åt det ena eller andra hållet). 

Så nej. Jag tycker folk ska GE FAN I ATT GNÄLLA NÄR DE FÅR ÖVER 10000 KR/MÅNAD!

BASTA! 

(det finns billig pasta)

(hhaha ursäkta ordvitsen)

Och gnäller man än vidare över att isåfall har man inte råd att SHOPPA lika mycket som INNAN, ja då ska man ta sig en jävligt djup fundering över huruvida man vill vara slav under konsumtionen eller inte. Slav under konsumtionen - dvs - rätt i fickan på de kostymklädda herrarna.




Inga kommentarer: