söndag 16 november 2008

Giriga artister och snåla fildelare...

Grundproblemet är väl snarare att artister som gnäller över fildelning, är giriga deluxe. De vill ha en jävla massa pengar, så de kan köpa en lyxvilla på lidingö, de ska kunna köpa dyra bilar och 50 par gucciskor varje månad. Alternativt så vill de ha en lyxvilla i LA eller i någon dyr förort, beroende på var de kommer ifrån. Många miljoner kronor ska tjänas här! 

Fildelarna däremot, är inte så villiga att betala hutlösa överpriser, eftersom de förmodligen har ett vanligt knegarjobb där de får anstränga sig för pengarna. Dessutom är det SJUKT JOBBIGT med cd-skivor, det är fan det vidrigaste som finns, och jag har nog inte ägt mer än 10 st under mitt liv, sen har jag tappat bort dem. 

Men skitsamma, inse vilket dödläge som är gällande. Artisterna vill ha mycket pengar, men fildelarna vill inte betala mycket pengar. Varför måste just musiker och annat löst folk tjäna så förbannat mycket pengar? Men men, alltså kommer fildelningsdebatten inte lösa sig. 

Egentligen har jag slutat bry mig, så ursäkta det här ganska meningslösa blogginlägget. 




Inga kommentarer: