tisdag 4 november 2008

Nu är väl för i helvete måttet rågat

I stockholm så ska de alltså börja kvotera in bögar som brandmän, för att få ett mer öppet arbetsklimat. Haha fyfan så tragikomiskt.

Nåväl, i den här takten kan jag säkert snart få tag på något trevligt välbetalt chefsjobb med tanke på att jag kan titulera mig med meriterna "kvinna" och "hbt", utan att ens behöva anstränga mig. 

Jag längtar tills dagen då folk slutar dela in andra i fack, och slutar de privilegier åt höger och vänster på grund av det som för tillfället är politiskt korrekt. Vem man föredrar att ligga med har ingen som helst jävla anknytning till vad man gör på jobbet. Det är helt befängt att tro något annat. Det är likaså helt befängt att tro att man får jämställdhet genom att kvotera in varenda jävla grupp som blir diskriminerade. Jag väntar på dagen det börjas kvoteras in muslimer och romer... Eller hur liksom. 

Era jävla genomskinliga satar, ni åstadkommer ingenting förutom ännu mer fördomar.

Jag är för jämställdhet, vilket kräver öppna sinnen och en viss tankeförmånga, och den får man inte genom kvotering.

/edit/ Om vi nu ändå ska kvotera, varför bara inte kvotera ut de som ställer till problemen istället? En betydligt mer funktionabel och smidig metod. Fast visst, det kanske betyder att man måste ge en sådan där inflytelserik person sparken.. Och det passar sig ju inte. 




2 kommentarer:

Unknown sa...

hbt-wtf-bbq-lol! "Stick it to the (wo)man!"

Laxs sa...

grilla dem på bål!