tisdag 11 november 2008

Alienansens logik! (?)

Idag läste jag en artikel där Littorin säger att taket för a-kassan inte kommer att höjas, det behövs inte eftersom de som får sparken ska få nya jobb istället. Jag frågar mig gång på gång vilken planet dessa riksdagsmänniskor kommer ifrån. De verkar ju käka syra eller röka olagliga substanser med tanke på vilka uttalanden de gör, jag blir helt konfunderad varje gång.

Som det här med jobben då. Arbetslösheten fanns redan innan finanskrisen, dvs jobben räcker inte åt alla. Det är en total omöjlighet att alla ska få jobb, eftersom det inte finns arbeten åt alla. Det är som att säga att om det finns 100 godispåsar så ska de räcka åt 300 personer. Lite skrämmande att de som styr Sverige inte ens klarar så lätta mattetal. 

"– Jag tycker också att det är väldigt få som istället pratar om förutsättningar för nya jobb. Vår uppgift i samarbete med Arbetsförmedlingen och Trygghetsrådet är att hjälpa de som förlorar jobbet." - Littorin

Och nu, när arbetslösheten ökar ännu mer, och jobben sinar, då behöver alltså dessa människor inte någon slags inkomst eftersom att de direkt kommer få nya jobb? Som sagt, jag undrar verkligen var ifrån dessa jobb ska komma.

Nej, någon får gärna förklara det här för mig, för jag fattar ingenting. Fast jag är ju bara en dum kommunistjävel.


Inga kommentarer: