tisdag 25 november 2008

Sånt här skrämmer mig

Enligt aftonbladet ska man kramas för då blir man glad. Det spelar ingen roll vem man kramar, vem som helst duger, tydligen! Låt oss krama chefen innan vi går hem från jobbet för dagen, säg "JAG ÄLSKAR DIG FÖR ATT DU GAV MIG EN HUNDRING I LÖNEFÖRHÖJNING FAST JAG JOBBAT HÄR I 20 ÅR", en rejäl kram, i samma anda som en hungrig boaorm. Ja, då kan jag tänka mig att kramar funkar bra. På vägen hem kan vi ju alltid krama någon utslagen pundare som spelar blockflöjt och inte duschat på 5 veckor, det måste ju faktiskt vara rättvist, vi bor ju faktiskt i sverige!  

Nåväl, skämt åsido (det är svårt). Personligen tycker jag det bästa med sverige är just avståndet mellan människor. Den överlägsna jante-kylan. Ett handfast handslag är alldeles tillräckligt. Jag menar, tänk er bara att krama en sån där "slapphand", som man får rysningar av att skaka hand med? Hur mycket värre är det isåfall inte att kramas med en sådan? Huvvaligen.. jag ryser bara jag tänker på det. 

Nä fy skäms på folk, sluta kramas nu! (såvida ni inte druckit snaps först, sverige, ni vet).

(okej, det gick inte att sluta driva)

Inga kommentarer: