lördag 30 augusti 2008

århundradets sämsta debattinlägg?

Detta blogginlägg kommer behandla denna "debatt"artikel.

Jag är förmodligen inte den enda som inte fattar vad de vill få fram. Jag försöker förstå, men alltså, det går inte.
Hela texten känns så bisarr att misstanken om att de intagit meskalin och flugsvamp tillsammans med lite rödvin
är fullt rimlig. De verkar ju åtminstone ha en poäng, som döljer sig bland alla obegripliga adverb och substantiv.

Speciellt det här undrar jag mycket över: "När vågar vi erkänna att det kan finnas ömhet i ett slag över munnen?
Och hur kan vi hjälpa misshandlade kvinnor om vi hymlar med den magnifika kraften i ett försoningsknull?".

Samtidigt skriver de om hur jämställdheten tar död på passionen. Män som tar hand om sina barn, är inte längre
attraktiva. Män ska vara MÄN, riktiga jävla karlar som grillar, dänger sin fru i väggen när hon inte diskat ordentligt
(just ja, nu mer finns det ju diskmaskin), bjuder hem "grabbarna" på fotbollsvm, öl och chips. Sen går de ut och
misshandlar fjollor på stan. Ja fysatan, det vore härligt att vara en riktig karl.

Jag är mållös.

Och nu kommer fortsättningen. Nu förnekar de att de förordar kvinnomisshandel,
och skriver även:
"Man anar hyckleriet bland feminister och kärnfamiljsförespråkare, brister ska döljas, mörkret förträngas, känslor inte levas ut. Ett litet land saknar fördelen av variationer i sin struktur, makten delas av alltför få, vi slår oss för bröstet med vår egen förträfflighet. Har vi redan glömt att nazisterna var så säkra på vår lojalitet att de inte ens behövde invadera oss?”

Jag är varken feminist eller kärnfamiljsförespråkare, men antar att jag ändå räknas dit iom att jag förespråkar
jämställdhet. Nu får de där medelålders kvinnorna hålla i sig om de läser detta; jag tycker sverige ska bli ÄNNU MER jämställt! För i allmänhet så finns det inget land som är speciellt jämställt, sådär jämställt att man ska kunna känna sig nöjd. Nej, den dagen väntar jag fortfarande på.

Fattar inte att jag ödslar tid på en så meningslös debattartikel, jag tror snarare de skrev den för att få kontakt med dessa riktiga karlar som de efterfrågar. 


Inga kommentarer: