söndag 24 augusti 2008

Det här suger

Jag har inte varit labil på flera dagar. Det är ganska tråkigt om jag ska vara ärlig. Om jag inte är labil så kan jag inte bli så upprörd och då kommer jag inte på någonting att skriva om. Jag inser att det jag skrev ovan får mig att låta som en fjortis som skriker efter uppmärksamhet, folk får väl tolka det som de vill.

Igår var Slurken svullen i hasen igen, det känns som en galla men ändå inte.. Ska se vad som händer med den, han är ju inte halt eller ömmar eller något. Usch så hemskt om han skulle bli halt. Jag ryser vid blotta tanken. Mitt lilla gulligull, inte för att han är så liten. Måste erkänna att jag verkligen tycker om den hästen trots att han verkligen driver mig till vansinne ibland. Det är väl ingen nyhet iofs, men det kan vara bra att påminna sig om det när allting gått åt helvete och man bara känner sig värdelös med precis allt som har med hästar att göra och tänker att man lika gärna kan börja om i en nybörjargrupp på ridskolan. Det känns som om vi har kommit ut ur den värsta testperioden nu iaf.. Han är ganska snäll att hantera och så nu, och har blivit jättefin att tömköra. Ska vänta några veckor till innan jag rider dock. Träna på att stå still, exempelvis. Ja, herregud dessa kallblodstravare ^-^. Man kan inte leva med dom, och inte utan dom. Höhö.




Inga kommentarer: