måndag 18 augusti 2008

Det är synd om den som stjäl.

Sitter och läser i PT. Bland kommentarerna om "dödsskjutningen i jävre", så kan man läsa om folk som på fullt allvar menar att det är SYND OM TJUVEN. Synd om tjuven, jaha. Vad skulle 63-åringen ha gjort, bjudit in honom/henne på bullar och saft? 

Denne person menade att missbrukare ofta haft en svår traumatisk uppväxt, och dessa "impulshandlingar" gör att de inte kan hejda sig från att begå brott. Vilket jävla skitsnack. Missbrukar man, och vill inte missbruka. Då slutar man. Jävligt enkelt. Vill man inte sluta, då fortsätter man, begår man då något brott så får man för i helvete skylla sig själv om man drabbas av konsekvenserna för sitt handlande. 

Fy fan, det här gör mig verkligen förbannad.

Vidare så dricker jag nu mitt morgonkaffe, ska senare bege mig till das scholl. Eller vad nu skola heter på tyska. Jag är inte alltför insatt i det språket. 

Det får mig dock att nostalgiskt minnas när jag gick i 9:an och gick i samma franska-klass som Dudden. Vi hade en *ordlista* över användbara ord som var bra att veta. Dock på tyska, jag har aldrig riktigt förstått varför. En dag hade vi en vikarie, som frågade om vi behövde hjälp med några uppgifter, och fick syn på den. Hennes ögon måste nästan ha ploppat ut ur sina ögon när hon såg den. Vår fina ordlista bestod av olika ord som är bra att ha när man sysslar med kinky lekar så som "piska", "kuk" "hembränt" och "systembolaget". Tyvärr kommer jag inte ihåg de tyska motsvarigheterna. Gaille frosche (kåt groda, men minns inte stavningen), är en annan historia. 

Inga kommentarer: