lördag 16 augusti 2008

Skrivkramp drabbar även den bäste

Fan, jag har drabbats av det klassiska "måste skriva men kan inte!". Illa, väldigt illa. Till råga på allt har jag snart druckit två stycken 2,8or norrlandsguld och känner mig berusad. Typiskt tjejer, är det enda jag säger. Ack och ve, dessa patetiska varelser. De förtjänar att bojas fast vid hemmets härd, och överlåta resten till männen. Hellre krig än skitsnack, är det enda jag säger.

Nu tänker jag dock skriva om "dödsskjutningarna i jävre". Det första jag säger är: Klart som fan att det var befogat att skjuta ner den satans skurken. Ifall jag hade ett gevär och bodde i obygden, där man vet att polisen inte dyker upp på flera timmar, nog fan skulle jag ta saken i egna händer om det kom en inbrottstjuv/dylikt. Hur många inbrott klaras upp i sverige? Det är inte speciellt många.

 Om man nu inte får ingripa mot de satans tjuvarna, vad ska man göra då? Be om deras namn och telefonnummer? Ta betalt för det de tar?! Nej, inte speciellt troligt. Med tanke på att många brottslingar dessutom kånkar omkring på diverse tillhyggen, vad ska man göra då? Gömma sig i en garderob och hoppas på att inte bli upptäckt? Med andra ord har skurkarna större rättighet att skada den oskyldiga, än vad den oskyldiga har att försvara sig.
FY FAN är det enda jag säger!



1 kommentar:

Unknown sa...

Yep.. borde va som vissa stater i USA. Man måste varna inkräktarna en gång att lämna ens mark och om dom ändå inte sticker så är allt tillåtet. Sen borde det vara alla människors skyldighet att ha vapen så att man kan störta regeringen ifall den börjar förgripa sig för mkt på folket.