fredag 10 april 2009

Nöjesindustrin utarmar kulturen

Rubriken är knappast någon nyhet, men alltför sann, åtminstone i min obskyra lilla värld. Eftersom jag är en paranoid jävel och extremt oteknisk, vågar jag inte ladda hem musik för tillfället. 

Ett rätt stort problem, eftersom att musiken jag helst lyssnar på inte finns. Åtminstone inte i den "materiella världen". Det finns inte ens en skivbutik i den här förbannade hålan, och skulle jag gå in på Åhlens och fråga efter Rubella Ballets första platta utgiven som cdskiva (vi snackar tidigt 80-tal) så skulle de bara titta medlidsamt på mig och säga "nej... men vi har ju alltid Måns Zelmerlövs senaste singel!". 

Åt helvete med Måns Zelmerlöv, jag vill ha riktig musik! Vad ska jag lyssna på är det tänkt? Nej just det, ingen jävel tänker på kulturtörstande människor som mig. *Buhu*




2 kommentarer:

arlington sa...

It's a fucking nightmare!

Laxs sa...

JAA :( *gråter och sätter mig i ett litet hörn*