tisdag 16 september 2008

Låt oss slopa den krystade jämställdheten

Ännu en segläst artikel om huruvida Piteå ridklubb ska flytta eller inte... Fallfärdiga lokaler, den trångsynta PRK-eliten vill inte flytta för det blir för långt bort att behöva köra 15 minuter extra till stallet, beslutet är mkt demokratiskt taget eftersom de höll en omröstning på hemsidan, där man kunde läsa "lite vinklad, opartisk" information och sedan ta ställning. Och Peter Roslund velar fram och tillbaka, för det finns ingen ekonomisk uppbackning. Det är ju ingen idé att flytta stallet om inte travbanan byggs, problemet är att det inte verkar vara någon alls som vet vad som kommer hända med travbanan, ingen är ju speciellt intresserad av att hjälpa till. "Det får väl någon annan göra", så att säga. I dagens PT kan man läsa att "Klubbas ett beslut igenom i februari är en byggstart möjlig till sommaren"
och hur många gånger har man inte hört den meningen?
Personligen har jag slutat bry mig, jag tycker man ska skita i hela den krystade idén att överhuvudtaget satsa på PRK, en smått elitistisk förening där favoriseringen flödar. Bygg en fotbollsarena eller någon hockeyrink istället och sluta vela, satsa istället på unga manliga (vita) talanger, eventuellt någon enstaka tjej för jämställdhetens skull, vad som helst bara jag slipper läsa den jävla skiten i tidningen! 

Detta jävla dravel har pågått sedan jag gick i blöjor och vrålade att jag ville ha godis i konsumkön (det sista gör jag väl fortfarande ibland iofs). Hur jävla svårt kan det vara att göra något ordentligt?  

Är det någon som hört talas om att man tjafsat så här i typ 15 år för en fotbollsplan? Kvarnvallen är väl ett intressant exempel, den blev ju klar innan man hann blinka, området för den är kanske lite mer än hälften av prks område, vilket säger en del med tanke på att stallet inhyser typ 40 (?) hästar. 

Nä, bygg ett nytt kvarnvallen, gärna ett ännu snyggare och ännu större. Det blir mindre slöseri med ekonomiska resurser, dvs dravel, så de pengarna kan man alltså lägga på extra gröna gräsmattor, eller whatever.


Inga kommentarer: