fredag 12 september 2008

Gud rättfärdigar krig.

Knappast någon som haft turen att undgå vicepresidentkandidaten Sarah Palin vid det här laget. Ni vet, hockeymorsan av stål som är emot oäktingar och bögar. Uppenbarligen djupt troende också. 

Ytterst jävla skrämmande, med andra ord. 

Låt mig citera ur DN:
"för ABC lovade hon att inte tveka att fullfölja USA:s "rättfärdiga" krig i Irak. Hon hävdade också att hon är redo att bli USA:s president om det behövs.- Vi måste hålla ögonen på Ryssland och på ledarskapet där, sade hon, men betonade att hon hoppades att USA kommer att undvika att hamna i ett nytt kallt krig"


"- Jag tror att det finns en plan för den här världen och att den planen för den här världen är av godo".

Jag blir mörkrädd när jag hör folk resonera som henne. Jag kan utan problem dra paralleller mellan henne och extremislamister som startar "jihad". Att extremt religiösa människor ska få styra ett av världens mest inflytelserika länder, kan inte sluta med annat än total katastrof, finns otaliga exempel på andra länder, där det redan bevisats. 



Inga kommentarer: