söndag 12 oktober 2008

Svennejävlar är dumma som fan

Jag antar att ni hört talas om Horace, snubben från Svenska akademien (inte bandet), som gick ut i tidningarna och offentliggjorde att svenskar är obildade. Jag måste säga att jag blev glatt överraskad, över att höra en sådan person säga något så opk, och något så rätt. Det är ju bara att läsa kommentarerna till artiklar i aftonblaskan. Folk verkar ju verkligen inte ha någon som helst verklighetsuppfattning, det är en fascinerande sandlåda beståendes av folk mellan 30-60 år. Ingen av dem kan stava. 

Och hör nu här; det blir bättre! Nyss läste jag en artikel där kontentan är att 30000 kor slaktas i onödan varje år eftersom att köttet blir kasserat innan det hinner säljas pga av kort datum. Sen minns jag inte hur många övriga djur det var som mördades, men det var nog en del. 
Nyfiket ögnade jag igenom kommentarerna. Kommentarerna handlar mest om "oj vilket slöseri med naturresurser" osv. 

Inte direkt samma reaktioner som för någon månad sen när man kunde läsa om en jägare som träffade en björn på nära håll och han sköt den. Nä, då jävlar var det så synd om björnen. Det är hur okej som helst att gnälla på att jägarna är mördare, och sen går de och köper kött på ICA, som har långt bäst före-datum. Sen slänger de det som blir över.

1 björn, 30 000 kor. 

"När en människa dör, är det en tragedi. När tusen människor dör, är det statistik"

You said it.

Inga kommentarer: