tisdag 17 mars 2009

dags för fas 2 i mitt experiment

Ja, nu har jag alltså inlett fas 2 i mitt ytterst vetenskapliga experiment, att bli beroende av cigg och se hur svårt det är att sluta. 

Det har tagit mig drygt ett år att bli beroende, och förmodligen är jag det inte än på det fysiska planet, men eftersom jag röker upp ett paket på 3 dagar nu (när fia hjälper till) så är det dags att sluta. Min sista cigarett rökte jag ca kl 16 (?) eller nåt, och jag känner inga abstinensbesvär än så länge... Några gånger har jag tittat besviket på fönsterbrädan där det enbart legat några tändare, det är väl det enda problemet jag haft hittills. 

Hahaha det här är verkligen miserabelt... Jag är inte fysiskt beroende av cigaretter än tror jag, utan det är mer så att jag röker för att jag är uttråkad. Men men, återstår att se hur det känns imorgon. Detta är spännande!

I övrigt är jag duktig som tagit tag i mitt liv, jag har både börjat träna och så har jag börjat skriva igen... Å andra sidan önskar jag att jag inte gjort det sistnämnda för jag skriver så jävla värdelöst numera.

Inga kommentarer: