onsdag 4 mars 2009

Årets bästa artikel so far!


LÄS DEN!

Äntligen någon som på ett sakligt sätt kan skriva en artikel om cannabis utan att det blir antingen a) dödsknarkpropaganda eller b) extremliberalism a la "legalize it". 

Jag önskar fan att jag skrivit den själv. 

Det som stör mig allra mest är, att man inte ens får prata om droger utan att det anses opassande. Löjligt. Säger man något i positiva ordalag så är man en dödsknarkare och borde slängas in på rehab. Löjligt. Anger man forskningsrapporter och andra källor som inte passar in med den svenska propagandan, är de falska. Löjligt. 

De som tror att det är möjligt att bli beroende efter första jointen ganja borde prova på det själv. Lyckas man, ja då har man skillz, så att säga, men jag tvivlar på att någon överhuvudtaget lyckats hittils. Jag blir så jävla less på folk som skyller sitt beroende på drogen, börjar man missbruka så borde man se över sitt levnadssätt istället. Klart som fan man blir beroende om man röker varje dag i flera år? 

Däremot kan man kanske fråga sig vad som ger störst skador att bruka dagligen i flera år? Alkohol eller cannabis, vem dör först? Svaret på den frågan är väl rätt självklart... Egentligen gillar jag inte jämförelsen cannabis-alkohol då det egentligen inte går att jämföra, men ibland så blir man så illa tvungen. 

Att alkohol fortfarande är lagligt är egentligen över mitt förstånd, det är ju bara att läsa tidningarna för att se hur många misshandefall mm som ökar markant på helgerna då flest människor dricker. Patetiskt. Att sedan samma människor gnäller över att det är sååå hemskt när folk brukar cannabis, som på sin höjd gör människan seg i skallen, är pinsamt, men roande. 

Kom ihåg att aldrig tro blint på vad staten säger åt dig att tro. Det är känt i de flesta fall, men tydligen är denna debatt ett undantag.





Inga kommentarer: